Tuesday, October 26, 2010

کلاهبرداری دو میلیاردی با فتوای خامنه ای -


سه شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹
"برادران جانباز و ایثارگر" مرتکب شدند

کلاهبرداری دو میلیاردی با فتوای خامنه ای




سایت خبری آینده از یک کلاهبرداری میلیاردی در تهران با استفاده از فتوای رهبر جمهوری اسلامی خبر داد.این سایت با انتشار تصویر استفتایی از آیت الله علی خامنه ای، نوشت کلاهبرداران با "استفاده ابزاری از استفتائات مراجع" موفق شده اند بیش از 2 میلیارد و دویست و پانزده میلیون تومان را از 110 نفر کلاهبرداری کنند.
در تصویری که سایت آینده از این استفتا منتشر کرده، عده ای که خود را "تعدادی از برادران ایثارگر و جانباز" معرفی کرده اند از آیت الله خامنه ای پرسیده اند "با عنایت به اینکه تعدادی از نزدیکان و دوستان قصد دارند با در اختیار گذاشتن سرمایه در یک دوره مشخص و کار و فعالیت مشخص به صورت ماهیانه و یا در پایان دوره قراردادشان سودعادلانه دریافت نمایند. لذا تقاضامندیم در خصوص نحوه انجام معامله و رعایت مسئله شرعی آن خصوصا مسئله ربا رهنمود لازم ارائه فرمایید."
این استفتا در تاریخ نهم تیرماه 1386 با شماره 7865 به دفتر وجوهات و مسائل شرعیه و امور ائمه جمعه، دفتر رهبر جمهوری اسلامی وارد شده است.
پاسخ آیت الله خامنه ای به این استفتا به این شرح بوده است: "اگر شرکت متعهد شود که سرمایه این افراد را با رعایت احکام و شرایط مضاربه، در ساخت واحدهای مسکونی و فروش آنها به کار گرفته و مقداری از سود را بر اساس کسر مشاع مانند 2/1 و 3/1 به صاحبان سرمایه پرداخت کند، مانعی ندارد."
رهبر جمهوری اسلامی در ادامه فتوای خود آورده است: "البته در صورتی که محاسبه به نحو مزبور برای شرکت مشکل باشد، می تواند مبلغی را ماهیانه به طور علی الحساب به آنان پرداخت نموده و در پایان عملیات ساختمانی، سود واقعی را محاسبه نموده و پرداخت یا به نحوی مصالحه نمایند."
اعمال نفوذ کلاهبرداران
آینده در ادامه گزارش خود نوشته: "این استفتاء در هنگام سرمایه گذاری به رویت اغلب مالباختگان رسیده است."
به گزارش این سایت منتقد دولت "كلاهبرداران در مواجهه سرمایه گذاران برای آرام كردن آنها و تاكید بر صحت روند كاری و حفظ مسایل شرعی در این نوع سرمایه گذاری با توجه به رقم سود عادلانه آن با دستاویز قرار دادن این استفتاء و حفظ ظاهر اقدام به جمع آوری وجوه كرده اند."
این سایت در گزارش خود همچنین آورده: "فردی به نام «ح - ر- ب» ساكن خیابان مرتضوی كه در مساجد منطقه اقدام به اجرای مراسم مداحی می نمود و حتی به عنوان مداح، كاروانهای زیارتی را در سفر عتبات همراهی می نمود، در سال های 86 و 87 به همراه برادر خود با تشكیل شركت های متعدد با نامهای «تستكو، توسعه ساختمان تیبا و یك شركت محافظتی خصوصی به نام حافظان ایمن والا» اقدام به جمع آوری سرمایه از تعداد بیش از 110 نفر با انگیزه ساخت و ساز و لیزینگ خودرو نموده است."
افراد مسوول در این شركت ها با انعقاد قراردادهایی بیش از 2 میلیارد و دویست و پانزده میلیون تومان سرمایه جذب كردند و پس از مدتی متواری شدند. با پی گیری های مراجع قضایی سرانجام پس از مدتها این دو برادر دستگیر و برای آنها در شعبه 10 بازپرسی ناحیه 5 مجتمع قضایی بلوار ابوذر اقدام به تشكیل پرونده شد.
شش ماه بعد در شعبه 1169 مجتمع قضایی قدس به شماره پرونده 880917 به تاریخ 2 تیر89 نیز آنها محكوم به گذراندن یك سال و دو سال حبس و مجموع 15 میلیون تومان جریمه نقدی و در عین حال رد سرمایه مالباختگان شدند. حال پس از طی 2 سال از مراحل دادرسی وپس از طی محكومیت یكی از این برادرها، شعبه 5 اجرای احكام دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 بلوار ابوذر كه محل اجرای حكم آنان است ظاهرا با تمرد این افراد در رد سرمایه مالباختگان روبروست.
آینده در پایان گزارش خود نوشته است که با توجه به "برملا شدن خریدها و هزینه های انجام شده توسط كلاهبرداران"، مالباختگان رفته رفته امید خود را برای بازپس گیری مال خود به دلیل "امكان اعمال نفوذ كلاهبرداران" در این پرونده از دست داده اند؛ مسئله ای که به نظر می آید اشاره ای به نفوذ این کلاهبرداران در دفتر آیت الله خامنه ای باشد.
رهبر جمهوری اسلامی هم اکنون در قم به سر می برد و دفتر او تاکنون واکنشی به این گزارش سایت آینده نشان نداده است.


برای ادامه مطلب به این لینک کلیک کنیدhttp://abyes.blogspot.com*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه ما نیستشما هم چيزی بنويسيد- هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست- اگر نظر خصوصی‌ای دارید لطف کنید و از طریق ای‌میل مطرح کنید، ممنون

No comments: