Monday, May 11, 2009

آزادی رکسانا صابری، دستاورد حضور ولی رضا نصر در ایران.

آزادی رکسانا صابری، دستاورد حضور ولی رضا نصر در ایران.

مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، در ایران به سر می برد و گفته می شود اعلام "آزادی" و "تخفیف حکم" رکسانا صابری خبرنگار ایرانی-آمریکایی به دلیل حضور وی در ایران است.



یک منبع آگاه به خبرنگار فرارو خبر داد که سید ولی رضا نصر در ایران به سر می برد و آزادی رکسانا صابری دستاورد سفر مشاور باراک اوباما در امور خاورمیانه به ایران است.

وكيل مدافع ركسانا صابري امروز، از نقض حكم دادگاه بدوی از سوی شعبه 14 دادگاه تجديدنظر استان تهران خبر داده و گفته بود: «قضات شعبه‌ مذكور، موكلم را به دو سال حبس تعليقی به مدت پنج سال محكوم كردند.»

دکتر ولی رضا نصر از نخبگان ايرانی امريکا، نويسنده کتاب جنجال برانگيز نوزايی شيعه و استاد روابط بين الملل دانشکده عالی چفلتچر در دانشگاه تافتس است که چندی پیش به عنوان مشاور اوباما در امور خاورمیانه برگزیده شد.

دکتر سید ولی رضا نصر که متولد 1339 در تهران است، دکترای روابط بین الملل خود را از انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT) گرفته و تاکنون در دانشگاه های مختلف آمریکا تدریس کرده است. 

سیدولی رضا نصر روابط نزدیکی با دموکرات ها دارد. مشاوره به هیلاری کلینتون، همکاری با دنیس راس (دیپلمات برجسته آمریکا در امور خاورمیانه) و عضویت در شورای روابط خارجی آمریکا (CFR) در سوابق وی دیده می شود.

ولی رضا نصر همچنین به خاطر نگارش کتاب ها و مقالاتی درباره مذهب شیعه از جمله (The Shia Revival) چهره ای شناخته شده در غرب محسوب می شود. 

مشاور اوباما فرزند سیدحسین نصر فیلسوف سنت گرا و استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جورج واشنگتن است که با نگارش مقالات و کتاب های متعدد درباره فلسفه اسلامی، اعتبار قابل ملاحظه ای در محافل دانشگاهی غرب دارد.

منبع : فرارو / 12.5.2009

No comments: