Thursday, May 26, 2011

طلای مجازی ساخت اردوگاه های کار چینی |


طلای مجازی ساخت اردوگاه های کار چینی

این روزها کسب درآمد از طریق بازی های اینترنتی یک روش برای پول در آوردن شده است. برای مثال اگر در بازی آنلاین وارکرافت خوب باشید می توانید طلای مجازی به دست آورده و در مقابل پول واقعی آن را به دیگر بازیکنانی بفروشید که کمبود منابع در بازی دارند. اما دفعه ی بعدی که مقداری طلای مجازی برای بازی World of Warcraft خریدید، بایستید و فکر کنید که این طلا چگونه تولید شده است. ممکن است در پشت این طلا، رنج و مشقت یک زندانی چینی درمیان باشد!


داستان اين جاست که مسوولین یک زندان چینی، به انگیزه ی پول زندانیان را مجبور می کردند تا علاوه بر کارهای اجباری در زندان، از طریق بازیهای مجازی هم پول دربیاورند. مسوولیت آنها این بوده تا در بازی آنلاین وارکرافت طلای مجازی به دست آورند. لیو دالی، زندانی سابقی که در اردوگاه کار جیکسی کار می کرده؛ تجربه اش را اینگونه به گاردین منتقل کرده است: او و 300 زندانی دیگر، به طور همزمان، تا12 ساعت پشت کامپیوتر می نشستند و اژدها های این بازی را به قتل می رساندند تا برای گارد های زندان، طلای مجازی به دست بیاورند. بعد گاردهای زندان این طلاها را به کاربران بازی می فروختند و این یعنی نگهبان های زندان در هر روزبین 700 تا 900 دلار درآمد از این راه به دست می آورده اند. از این گذشته، اگر یک زندانی نمی توانست به سهمیه طلای روزانه اش دست یابد، محکوم به تنبیه می شد.


خلاقیت به کار رفته در این کار، در نوع خود جالب است اما از طرف دیگر یک سو استفاده و عملی غیر انسانی هم محسوب می شود. بازی معمولا یک سرگرمی محسوب می شود و البته در دنیای مجازی، شاید بهترین سرگرمی همین بازی های اینترنتی باشند. اما چینی ها با این ابتکار عمل خود نشان دادند که حتی با سرگرمی و بازی هم می توان افراد را رنج داد و از آن ها سوء استفاده کرد. هر چند شاید برخی زندانی ها پول درآوردن در وارکرافت را به اردوگاه کار اجباری ترجیح بدهند.
طلای مجازی ساخت اردوگاه های کار چینی | نارنجی

No comments: