Monday, April 4, 2011

آمریکا دو نوع موشک اتمی در بمباران لیبی آزمایش کرد---------- مراسم 13 بدر در فشم - ایران


YouTube - مراسم 13 بدر در فشم - ایران
wwww

«کارزار( کمپین) بین‌المللی برای تحریم سلاح‌های اتمی» از بکار بردن بمب‌ها و مواد منفجره آمیخته به اوران غنی شده، موسوم به سلاح‌های DU علیه لیبی ابراز نگرانی می‌کند. فقط هواپیماهای آمریکائی B-2 در ۲۴ ساعت اول حملات خود، ۴۵ بمب بر لیبی فروریخته‌اند که وزن هر یک از آن‌ها یک تن بوده است. این خبر در نشریه انگلیسی گروه مخالفان جنگ بنام «ائتلاف به جنگ پایان دهید»اعلام شده است. هم این بمب‌ها و هم موشک‌های موسوم به کروز می سایل، که از کشتی‌های جنگی آمریکا به لیبی پرتاب شدند دارای کلاهک‌های DU بوده‌اند
آینده ما
دنیای جوان (آلمان)
برگردان: رضا نافعی
” کارزار( کمپین) بین المللی برای تحریم سلاح های اتمی” از بکار بردن بمب ها و مواد منفجره آمیخته به اوران غنی شده، موسوم به سلاح های DU علیه لیبی ابراز نگرانی می کند. هم هواپیماهای نیروی دریائی آمریکا از نوع AV 88 Harrier و هم جت های جنگده نیروی هوائی موسوم به A-10 Thunderbolt هر دو حامل موشک هائی با کلاهک های DU بوده اند. فقط هواپیماهای آمریکائی B-2 در ۲۴ ساعت اول حملات خود، ۴۵ بمب بر لیبی فروریخته اند که وزن هر یک از آنها یک تن بوده است. این خبر در نشریه انگلیسی گروه مخالفان جنگ بنام ” Stop the War Coalition ” (ائتلاف به جنگ پایان دهید) اعلام شده است. هم این بمب ها و هم موشک های موسوم به کروز می سایل، که از کشتی های جنگی آمریکا به لیبی پرتاب شدند دارای کلاهک های DU بوده اند.
„ Depleted Uranium“ یکی از مشتقات اوران غنی شده است که نظامیان آن را برای انهدام تانک و پناهگاهای بتنی بکار می برند. در پی اصابت این راکت ها هدف منهدم می گردد و دودی ایجاد می شود که هم سمی است و هم آلوده به رادیوآکتیو است. در پی انفجار این سلاح ها نه تنها هدف و پیرامون منطقه انفجار آلوده می گردد ـ بلکه آن کسانی که هلهله کنان از تانک منهدم شده بالا می روند و بالای تانک ژست پیروزی می گیرند نیز آلوده به رادیو آکتیو می شوند.
شورشیان بدون توجه به این جوانب با استفاده از تداوم بمباران های سنگین اتحادیه جنگی غرب، به پیشروی خود ادامه می دهند ….خبرگزاری رسمی لیبی خبر داد که مناطق مسکونی در شهر “سبها” واقع در ۷۵۰ کیلومتری جنوب تریپولی نیز بمباران شده اند. سبحها یکی از مراکز تاسیسات نظامی لیبی است. هنوز معلوم نیست که تعداد تلفات انسانی در این منطقه چه قدر است. منابع لیبیائی نمی توانند یا نمی خواهند تعداد دقیق را اعلام کنند، اتحادیه جنگی غرب ادعا می کند که غیر نظامیان را نمی کشد بلکه آنها را نجات می دهد.
روسیه بار دیگر حملات هوائی بین المللی را ” دخالت نظامی غیر مجاز ” نامید. بنا به گزارش خبرگزاری تاس، از مسکو، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، حمایت از شورشیان را ناقض قطعنامه شورای امنیت می داند. لاوروف گفته است : آنچه در لیبی رخ می دهد ” جنگ داخلی” است.قطعنامه شورای امنیت نگفته است که ” ائتلاف خارجی باید در این جنگ دخالت و جانبداری کند“.یک مقام بلند پایه آمریکائی مدعی است که ناتو عملیات نظامی خود را با شورشیان هماهنگ نمی سازد.
پس از فرانسه اینک قطر نیزگروهی را که در بنغازی به خود لقب ” شورای موقت ملی ” داده است بعنوان نماینده لیبی برسمیت شناخت
رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به روزنامه انگلیسی گاردین گفته است که حاضر است میان لیبی و دیگران وساطت کند.
Share


No comments: