Wednesday, October 20, 2010

فرصت نوشتن / روزنوشته هاي بابك داد: كاريكاتور غدير قم!


كاريكاتور غدير قم!



كاريكاتور غديرقم!
روزنامه "وطن امروز" امروز با شبيه سازي سفر آقاي خامنه اي به قم، از "غديرقم!" نوشت! اگر مقدسات ديني واقعا" در كشور ارج و قربي داشت، بايد اين روزنامه كه متعلق به مشاور احمدي نژاد است و يارانه كلاني هم گرفته است تا سرپا بماند، امروز به خاطر توهين به مقدسات ديني تذكر مي گرفت و يا توقيف مي شد. تشابه سازي ناچسب بين رخداد "غديرخم" كه در آن پيامبر اسلام دستان علي (ع) را بالا برد و او را براي جانشيني خود "پيشنهاد" كرد، با واقعه سفر تشريفاتي آقاي خامنه اي كه با زور بر مسند حكومت نشسته و به گفته مراجع ديني نجف و قم، حتي مدرك اجتهاد هم ندارد و "قافيه سازي" مضحك "قم و خم" تا او را به عنوان "امام علي" جا بزنند، آيا جز توهين به ارزشهاي ديني و به سخره گرفتن ارزشهاي مذهبي مردم است؟ براي حكومتي كه خود را ضامن حفظ مقدسات مي داند و مطبوعات را به كمترين بهانه اي تعطيل مي كند، آيا همين تيتر روزنامه "وطن امروز" كافي نبود تا درش را تخته كنند؟ پاسخ روشن است. تا وقتي مطبوعات در مدح حكومت و حاكم بنويسند، هيچ چيز "گزافه گويي" نيست و نه تنها به خاطر "قافيه بازي قم و خم!" سانسور و توقيف نمي شوند، بلكه ترفيع و يارانه و كاغذ اضافه هم مي گيرند. اما اگر كسي نخواست مانند مديحه سرايان حكومتي باشد و "صله بگير حكومت" نبود و اگر استعاره ملايم تري براي سايرين به كار ببرد و مثلا" يك معترض را "ابوذر زمان" لقب داد، همين حكومت به بهانه اهانت به ابوذر كه نه امام بود و نه معصوم، كفن پوشان را به خيابانها مي فرستد و روزنامه متخلف را در چشم به هم زدني توقيف مي كند!
به قافيه خنده دار "قم و خم" فكر مي كردم و با خود مي گفتم راستي اگر پيامبر در دوران معاصر حاضر بود و به كارها و جناياتي كه آقاي خامنه اي در آن مباشرت و معاونت مستقيم كرده، نظري مي انداخت و مي توانست در غديرقم(!) دست آقاي خامنه اي را بالا بگيرد، با مردم چه مي گفت؟ آيا آنگونه كه اين رسانه هاي مجيزگوي قدرت مي نويسند، پيامبر گرامي اسلام اين آقا را به عنوان جانشين خود معرفي مي كرد؟ يا اينكه براي برائت جستن از اقدامات شرم آور او، به مردم چنين مي گفت:"هر كس من مولاي اويم، اين علي(خامنه اي) هرچيزي غير از مولاي اوست!"؟
سال قبل آقاي خامنه اي جنبش سبز را به "كاريكاتور انقلاب 57" تشبيه كرد. امروز به ياد آن جمله افتادم و ديدم امروزه خود رهبر به "كاريكاتور" خيلي چيزها تبديل شده است! قافيه سازي خنده دار "غديرقم" هم، به قول خود آقاي خامنه اي كاريكاتوري است از واقعه غديرخم و اين روزها، همه چيز اين حكومت مضحك و كاريكاتوري شده است. نكته اينجاست كه "تلخ ترين فصل تاريخ ميهن دربند ما، دارد با صحنه هاي مضحك ورق مي خورد." ما مي خنديم؛ در حالي كه به تماشاي يك تراژدي بزرگ نشسته ايم!

برای ادامه مطلب به این لینک کلیک کنیدhttp://abyes.blogspot.com*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه ما نیستشما هم چيزی بنويسيد- هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست- اگر نظر خصوصی‌ای دارید لطف کنید و از طریق ای‌میل مطرح کنید، ممنون

No comments: