Monday, September 27, 2010

تهدید سایبری ایران از سوی آمریکا -----دکتر سودبخش دومین قربانی جامعه پزشکی کشور در فاجعه کهریزک


دکتر سودبخش دومین قربانی جامعه پزشکی کشور در فاجعه کهریزک

فشار مقامات امنیتی به وی جهت اعلام مننژیت کشته شدگان بازداشتگاه
دکتر سودبخش دومین قربانی جامعه پزشکی کشور در فاجعه کهریزک
جــــرس: بنا به گزارش منابع خبری جرس، دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار دانشگاه تهران که طی هفته گذشته مورد سوء قصد مسلحانه قرار گرفته و جان باخته است، از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده است که از بیماریهای عفونی در مجاری اداری و تناسلی آسیب دیده بودند و مقامات امنیتی به وی دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیانی که به وی مراجعه کرده بودند را، رسما مننژیت اعلام کند.

این استاد دانشگاه، یک روز قبل از سفر از ایران و عزیمت به خارج، بطرز مشکوکی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

بدین ترتیب عبدالرضا سودبخش دومین پزشکی است که طی یک سال اخیر، در این رابطه کشته شده است.
رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک نیز، ٢۵ آبان ۸۸ بطرز مشکوکی درگذشت؛ که مقامات آنرا "خودکشی اعلام کردند.

شنیده های خبرنگار جرس در تهران حاکی از آن است دکتر عبدالرضا سودبخش دانشیار دانشگاه تهران و متخصص عفونی در ارتباط مستقیم با بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده است که از بیماریهای عفونی در مجاری اداری و تناسلی آسیب دیده بودند. مقامات امنیتی به دکتر سودبخش دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیانی که به وی مراجعه کرده بودند رسما مننژیت اعلام کند
این گزارش خاطرنشان می کند که "سود بخش از پرونده پزشکی کلیه شهدای بازداشتگاه کهریزک مطلع بوده است، بعلاوه وی پزشک متخصصی بوده است که تمامی زندانیان کهریزک و اوین که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند را معاینه کرده بود و دارای اطلاعات خاصی در این زمینه بوده است."

گزارش مذکور همچنین آورده است "سودبخش که اخیرا از فشارهای فزاینده نیروهای امنیتی احساس می کرد جانش درخطر است، چند روز قبل از ترور، خانواده خود را به خارج از کشور فرستاده بود و خود نیز بلیط عزیمت به خارج را برای روز سی و یکم شهریور در دست داشت که کمتر از یک روز قبل از خروج از کشور، در مقابل مطبش در بلوار کشاورز تهران، با گلوله ترور و در دم کشته شد.

گفتنی است اکنون دو پزشک اصلی که زندانیان کهریزک را معاینه کرده بودند کشته شده اند و هنوز از حکم قطعی متهمان این بازداشتگاه مخوف خبری نیست و ترور دکتر سودبخش نشان می دهد که آمران اصلی کهریزک آزاد و فعال هستند.

لازم به ذکر است دکتر سودبخش طی مصاحبه ای با یکی از رسانه ها، از وضعیت وخیم و آمار بیماری ایدز در ایران سخن گفته بود.
تهدید سایبری ایران از سوی آمریکا

در حالیکه اوباما پیشنهاد گفتگو در مورد مسائل اتمي را داده است ایران با تهدید سایبری روبروست

پرزیدنت باراک اوباما و محمود احمدي نژاد، قرار است روز 23 سپتامبر در نیویورک  و در مراسم افتتاحیه مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني کنند.دبیرکل سازمان ملل به مردم جهان اعلام کرد که تلاش ایران براي دستیابی به بمب اتم در حال حاضر مسائل جهان را تحت الشعاع قرار داده است.

دبکا فایل، و منابع دیگر اطلاعات نظامي و اطلاعاتي که از روز دوشنبه 20 سپتامبر به بیرون درز کرده است حاوي این اطلاعات است که آمریکا از نقطه اي پنهاني وارد جنگ سایبری با ایران شده است و  اسرائیل هم واحد هاي زبده خود را در این زمینه بکار گرفته است.

به نقل از منابع مان در واشنگتن، اوباما براي حل کردن مشکلاتش با جمهوري اسلامي ایران دو راه در پیش گرفته است: سازمان ملل و تحریم هاي یک جانبه براي وارد کردن ضربه اي عمیق به منایع مالی که ایران برای رسیدن برنامه هاي اتمي اش به آن نیاز دارد، و یک جنگ سري سایبری که آمریکا با اسرائیل در آن مشارکت مي کند تا تاسیسات اتمي ایران را فلج کنند.

در نیویورک گفتگوي هیئت همراه احمدي نژادد و شش کشور قدرتمند جهان براي متقاعد کردن ایران به دست برداشتن از برنامه غني سازي اورانیوم ادامه دارد. پیشنهاد آمریکا براي بازگشت به میز مذاکره در شرایطی ارائه گردید که اخبار مربوط به به خدمت گرفتن مهاجمان سایبری توسط دولت اسراییل که توانایی کار در موقعیت های خطرناک را داشته و می توانند تکنولوژی دشمن را نابود یا به سرقت ببرند، عمداً در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

منابع دبکا فایل فاش کردند که اسرائیل واحد ویژه اي دارد که مدت هاست در چنین کار هایي دست داشته اند. سه سال پیش، مهاجمان سایبری در از میان بردن رآکتور پلوتونیوم کره شمالي که در دیر آزوز در سوریه قرار داشت، دست داشتند.

روز دوشنبه هم روزنامه کریستین ساینس مونیتور و چندین روزنامه آمریکایی تخصصي درباره ویروسي به نام استاکسنت نوشته بودند که قادر است به سرور هاي پروژه هاي بزرگ مثل ایستگاه هاي تولید برق و رآکتور هاي اتمي حمله کند و آنها را از بین ببرد.

همه گزارش هاي فاش شده در سه مورد اشتراک دارند:
1- استاکسنت پیشرفته ترین و خطرناک ترین ویروسی است که تا کنون اختراع شده است.
2- کارشناسان باورندارند که هکر هاي خصوصي یا افراد قادر باشند این ویروس را تولید کنند، بغیر از کشورهاي با قدرت تکنولوژیک بالا مثل آمریکا یا اسرائیل.
3- اگرچه این ویروس از چهار ماه پیش شناسایي شد، اما تنها سرورهای شناخته شده اي که گفته مي شود تحت تاثیر آن قرار گرفته یا بشدت آسیب دیده است، در ایران واقع شده است.

برخي از کارشناسان امنیت کامپیوتری شدیدا معتقدند که این ویروس بطور خاص براي هدف قرار دادن بخشي از تاسیسات اتمي ایران نظیر تاسیسات بوشهر که ماه پیش راه اندازي شد یا تاسیسات سانتریفوي نطنز، اختراع شده است.

منبع دبکا فایل مي افزاید: از ماه اوت، آمریکا و منابع اطلاعاتي بازرسان اتمي سازمان ملل گزارش داده اند که روند غني سازي اورانیوم در ایران به دلیل مشکلات تکنیکي به کندی صورت مي گیرد که باعث شده است تعداد زیادي از سانتریفوژ ها از کار بیافتد و تکنسین هاي اتمي نتوانند آن را تعمیر کنند. تخمین زده مي شود که تنها در نطنز 3000 سانتریفوژ از کار افتاده باشد.
هیچ یک از گزارش ها اعلام نکرده است که کدام بخش از برنامه اتمي ایران مورد هجوم ویروس استاکسنت قرار گرفته است یا حجم آسیب ها تا چه حد بوده است.

منبع: وبلاگ میلیتاری اند تکنولوژی 23 سپتامبر


برای ادامه مطلب به این لینک کلیک کنید http://abyes.blogspot.com *نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه ما نیست شما هم چيزی بنويسيد - هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست - اگر نظر خصوصی‌ای دارید لطف کنید و از طریق ای‌میل مطرح کنید، ممنون

No comments: