Friday, April 3, 2009

علام رسمی پایان سرمایه داری از نوعی که می شناختیم توسط G20 !

علام رسمی پایان سرمایه داری از نوعی که می شناختیم توسط G20 !

این بزرگترین تحولی است که از دهه هفتاد در تاریخ اقتصاد جهان روی داده است. به گزارش رویترز تا ساعاتی دیگر (در صورت توافق برروی همه مفاد پیش نویس) پایان دوران سرمایه داری بدون محدودیت و قید و بند توسط بیست کشور توسعه یافته G20 اعلام می شود.عدم دخالت دولت در اقتصاد که شاخص اصلی مدرسه شیکاگو و عمدتا نظریه آقای میلتون فریدمن بود به موزه تاریخ سپرده می شود و نظرات اقتصاددان انگلیسی جان مینارد کینز پس از اینکه چهل سال مورد طعن و استهزاء بود بار دیگر جایگاه رفیع خود را باز می یابد. با توجه به تقلبات و منی پولیشن های گسترده در بازار بورس مبنی بر فروش اوراق بهادار کم ارزش متکی به وام های مسکن Mortgage backed securities که منجر به فاجعه کنونی شده است حکومت های 20 اقتصاد برتر جهان (یادمان نرود که عربستان و ترکیه هم جزو این کشور ها هستند!) به این نتیجه رسیدند که واگذاشتن بازار به حال خود و قطع نظارت دولت فاجعه آفرین است. اظهارات آلن گرین سپن مردی که بیست سال بر اقتصاد آمریکا و بلکه جهان حکومت می کرد و اعتراف وی به خطای فاحش در ایدئولوژی "بازار بدون نظارت" راه را برای حرکت عظیم و بی سایقه و تاریخی امروز باز کرد. خبر های تکمیلی به اطلاع خواهد رسید ضمن اینکه دوستان عزیز هم اگر به اطلاعاتی دست یافتند ما را کمک کنند. 

ظاهرا فریاد های ما  بالاخره به گوش کسی رسید. 

World leaders are set to declare an end to unfettered capitalism at the G20 summit, according to the terms of a draft communique seen by Reuters
پاسخ : اعلام رسمی پایان سرمایه داری از نوعی که می شناختیم توسط G20 !

لیست کشور های G20 
من نمی فهمم عربستان این وسط چه صیغه ای است. بر اساس آخرین جدول تولید ناخالص ملی کشور ها بر اساس قدرت خرید GDP- PPP رده بندی ها از این قرار است: 

ترکیه 15
ایران 18
عربستان سعودی 22
آفریقای جنوبی 25
  



پاسخ : اعلام رسمی پایان سرمایه داری از نوعی که می شناختیم توسط G20 !

داداش یواش چه خبرته؟؟؟؟؟
فعلا اونی که نابود شده نظام اقتصادی شوروی سابق بوده نه نظام سرمایه داری.
در ثانی همچین راحت اون رو زیر سوال میبری که انگار دنیا داشته حداقل 5 دهه اشتباه حرکت میکرده.
طرفداران مکتب شیکاگو همون موقع که جرج بوش اولین محرک رو داد هشدار دادن که بابا جون نکنید این کارا رو.حرف اونا اینه که چرا از اینا حمایت کردید.
جنرال موتور و کرایسلر که تا 6 ماه پیش سودهای انچنانی به جیب میزدن باید فکر این روزا رو هم میکردند.حالا میخوان ورشکست بشن خوب بزار بشن.
بزار نتیجه این حمایت های دولتی بعدا مشخص میشه.
البته الان که سیاست های پولی به کف رسیده طبیعیه که باید از سیاست های مالی هم استفاده بشه.ولی فراموش نکنیم اقتصاد ایران هم با همین دخالت های دولته که به این روز افتاده.
اصولا بنده با دولتی شدن مخالفم.اما الان چاره ای باقی نمونده.

پاسخ : اعلام رسمی پایان سرمایه داری از نوعی که می شناختیم توسط G20 !

نقل قول:
نوشته اصلی توسط SIRUS نمایش پست ها
من نمی فهمم عربستان این وسط چه صیغه ای است.
عربستان رو آمریکا به عنوان طفیلی خودش به این مجمع برده !! 

آخه واقعا مسخره بازی شده همه چیز. بابا اگر از 20 اقتصاد برتر صحبت می کنید دیگه پارتی بازی که نمیشه کرد. آفریقای جنوبی رو هم چون انگلیس ها اونجا سرمایه گذاری سنگین از دوران آپارتاید داشته اند آوردن توی لیست. حالا چون احمدی نژاد و حکومت ایران را دوست ندارید که نمی شود تولید ناخالص یک کشور را که نتیجه تلاش 70 میلیون انسان است ندیده بگیرید و عربستان را که جزو 20 کشور اول نیست از اون ته بکشید بیارید جزو اقتصاد های مطرح. GDP ایران 757 میلیارد و عربستان 555 میلیارد است. ترجمه آن این است که ایران 40 درصد بیشتر تولید ثروت می کند

پاسخ : اعلام رسمی پایان سرمایه داری از نوعی که می شناختیم توسط G20 !

البته در بين کشورهای G20 کشورهای آرژانتين و آفريقای جنوبی هم هستند که در لیست ۱۹ کشور اول GDP بعلاوه اتحادیه اروپا نيستند و در واقع سه کشور مذکور (عربستان و آرژانتين و آفريقای جنوبی ) جای کشورهای اسپانيا ایران و تايوان را گرفته اند!
در هر حال معيار روشنی نيست چون طبق تعريف قرار بوده اين ۲۰ کشور بزرگترين توليد ناخالص ملی را داشته باشند(link)
The G-20 (more formally, the Group of Twenty Finance Ministers and Central Bank Governors) is a group of finance ministers and central bank governors from 20 economies: 19 of the world's largest national economiesEuropean Unionplus 




No comments: