Tuesday, April 28, 2009

زنی که در تقابل با هیلاری سعی بر اثر گذاری در سیاست خارجی آمریکا را دارد

 زنی که در تقابل با هیلاری سعی بر اثر گذاری در سیاست خارجی آمریکا را دارد

سیاست چماق و هویج به هسته مرکزی سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران تبدیل شده اما از مشاوران کاخ سفید مشخصا خانم سامانتا پاور در شورای امنیت ملی به این سیاست غلط و صددرصد شکست خورده اعتراض می کند. این عکسی است از خانم Samantha Power متولد ایرلند 38 ساله دکترا از هاروارد و برنده جایزه پولیتزر که به صورت قطبی در سیاست خارجی آمریکا در آمده! او در سال 2004 از سوی تایم به عنوانیکی از 100 متفکر برتر جهان شناخته شد. 



در ژانویه سال 2008 مقاله جنجالی خانم سامانتا پاور با عنوان "دوباره اندیشیدن درباره ایران" خشم محافل وابسته به لابی اسرائیل را سخت برانگیخت. در این مقاله خانم پاور سیاست های بوش و برخورد خصمانه با ایران را سخت مورد انتقاد قرار داد. در ماه فوریه 2009، زمانی که پاور به سمت یکی از اعضای برجسته شورای امنیت ملی آمریکا توسط شخص اوباما برگزیده شد روزنامه اورشلیم پست از قول سازمان صهیونیست های آمریکا Zionist Organization of America نوشت: "ما واقعا از انتخاب شخصی مانند او سرخورده و دلسردیم. کسی که نه تنها احساس همدردی با اسرائیل نمی کند بلکه با اسرائیل دشمنی و عناد دارد."

اما برای اینکه به اوج اختلافات او با حامیان اسرائیل پی ببرید ذکر نکته ای جالب ضروری است. در جریان دور مقدماتی مبارزات انتخاباتی آمریکا پاور صراحتا در مصاحبه ای از هیلاری کلینتون به عنوان یک "هیولا" یاد کرد. جنجالی که در پی این اظهار نظر بپا خواست وی را وادار به کناره گیری از کمپ اوباما به عنوان مشاور انتخاباتی اوباما کرد!

No comments: