Thursday, July 17, 2008

خواص لیموترش

خواص لیموترش
خواص لیموترش
جام جم آنلاین - ليموترش به علت داشتن خواص اسيدي ضد عفوني‌كننده قوي است. حتي اگر در مسافرت‌ها به آب آشاميدني مشكوك هستيد و مي‌ترسيد از آن بنوشيد كافي است چند قطره آب ليموترش را در آن بريزيد. آب ر ا كاملا استرليزه كرده و ميكروب‌هاي موجود در آب را از بين مي‌برد.
كساني كه مي‌خواهند خود را لاغر كنند، اگر صبح ناشتا آب ليموترش را با يك ليوان آب مخلوط كنند و مقدار كمي عسل بآن اضافه نمايند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و به اين ترتيب از شر چربي‌‌هاي اضافي راحت خواهند شد.
بهترين كلسيم آن است كه از پوست تخم مرغ و آب ليمو تهيه مي‌كنند. براي تهيه كلسيم طبيعي يك تخم مرغ را تميز شسته و در يك ليوان بگذاريد و روي آن يك ليموترش را بريزيد و آن را مدت دو تا سه ساعت در جاي خنكي بگذاريد سپس تخم مرغ را در آورده و آب ليمو كه داراي مقدار زيادي كلسيم است مي‌توانيد روي سالاد ريخته و يا با عسل يا شكر شيرين كرده بنوشيد. از تخم مرغ هم كه پوست آن نرم شده مي‌توانيد هنوز استفاده كنيد.
براي گلو درد بهترين دارو ليموترش است. يك قاشق چايخوري آب ليموترش را در آب نيم گرم بريزيد و با آن غرغره كنيد، ورم گلو و گلو درد را بر طرف خواهد كرد.
براي گرفتگي بيني و زكام كافي است، چند قطره آب ليمو را با يك قاشق چايخوري آب مخلوط كرده و در بيني بچكانيد. براي رفع ورم معده و روده بايد يك ليموترش را با پوست و هسته له كنيد و آن را با يك ليوان آب سرد و يك قاشق عسل مخلوط كرده و به مدت يك ساعت قبل از خواب بنوشيد. براي جلوگيري از خونريزي بيني كافي است كه يك تكه پنبه را آغشته به آب ليمو كرده و در سوراخ بيني بگذاريد، خون دماغ را برطرف خواهد كرد.
اگر در صورت شما لكه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب ليمو و نمك است.

No comments: