Wednesday, June 8, 2011

گاردین: نظامیان انگلیسی مربیان «عقابهای نایف» مأمور سرکوب جنبش بحرین هستند: | انقلاب اسلامی در هجرت

* در ۲۸ مه ۲۰۱۱، روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که «نیروهای ویژه» عربستان را مربیان انگلیسی تعلیم داده اند و تعلیم می دهند:
نیروهای ویژه در مکه تعلیم می بینند و همین نیروها هستند که مأمور سرکوب جنبش مردم بحرین شده اند.افشای این امر موجب برانگیخته شدن سازمانهای مدافع حقوق بشر به اعتراض شدید شده است. وزارت خارجه انگلیس ناگزیر شد بپذیرد که این امر موجب نگرانی ها بابت رعایت نشدن حقوق انسان است.
بنا بر حق آزادی دسترسی بر اطلاعات، از وزیر دفاع انگلستان در باره نقش نظامیان انگلیس پرسیده شد. او گفت: نظامیان انگلس افراد گارد ملی عربستان را تعلیم می دهند: مهارتهای لازم را به آنها می آموزند. خنثی کردن بمب، برقراری نظام عمومی و پیگرد و تیر اندازی و... هیأت نظامی انگلستان به تقاضای عربستان، در این کشور به افراد گارد ملی تعلیم می دهد.
ابزرور فاش کرد که انگلستان ۲۰ تیم تعلیم دهنده به عربستان فرستاده است. عربستان حقوق و هزینه تمامی افراد هیأتها را می پردازند. هزینه های جانبی نظیر هزینه حمل و نقل و سامان دهی را نیز می پردازد.
خانواده شیخ بحرین ۱۲۰۰ تن از افراد گارد ملی را برای پایان بخشیدن به تظاهران بحرینی ها، بکار گرفته است.آن زمان، حکومت انگلستان گفت: گزارشهای سازمانهای حقوق بشر در باره زیاده رویهای نظامی عربستان در تجاوز به حقوق شهروندان بحرینی سخت نگرانش کرده است.
نیکولا جیل بای عضو کمپاین برضد فروش اسلحه می گوید: «نقش مهم انگلستان در تعلیم و تربیت افراد گارد ملی عربستان، در طول سالها است به این گارد که مأموریتش حفظ امنیت داخلی این کشور است، توانائی سرکوب جنبش مردم را داده است.
تحلیلگران بر این باورند که خانواده سعودی حفظ موقعیت خود در منطقه را در پاسداری از رژیم های کنونی کشورهای خلیج فارس می داند. اگر نه، مانعی بر سر راه گسترش نفوذ ایران نمی ماند.
الیویه اسپراگ، مدیر عفو بین المللی انگلستان که برنامه های تسلحاتی انگلستان را می پاید، می گوید: «سال گذشته، ما نگرانی خود را در باره این که رژیم سعودی اسلحه و تجهیزات انگلیسی را در جنگ سری یمن بکار می برد، اظهار کردیم. قوای عربستان بسیاری از غیر نظامیان یمنی را کشتند.
نیک هاروی، وزیر دفاع انگلستان هفته پیش در پارلمان تصدیق کرد که افراد نیروهای مسلح انگلستان افراد گارد ملی عربستان را تعلیم می دهند. او گفته است: «ممکن است برخی از افراد گارد ملی عربستان در بحرین مستقر هستند آموخته های خود از هیأت انگلیسی را بکار برده باشند».
انقلاب اسلامی: وزیر محافظه کار جرم اصلی دولت انگلستان را با اعتراف به تعلیم دادن به افراد گارد ملی می پوشاند. در حقیقت، هیأت های انگلیسی به «عقابهای نایف» روشهای سرکوب جنبش مردم بخاطر استقلال و آزادی را می پوشانند. همین دولت، در لیبی، بنام حمایت از غیر نظامیان، از راه بمب و موشک باران، غیر نظامیان را می کشد. دو وکیل دادگستری در کار تسلیم اعلام جرم بر ضد سارکوزی هستند.
اعتراف به این امر که افراد گارد ملی برای حفظ امنیت داخلی تعلیم داده می شوند، بالقوه، برای حکومت انگلستان درد سرآور است. چرا که در روز پایان هفته، کنفرانس ۸ کشور کمک مالی ای را برای کمک به کشورهائی که درکار استقرار دموکراسی هستند (مصر و تونس و مبلغ آن ۴۰ میلیارد دلار است) تصویب کردند.اعتراف به تعلیم دادن قوای ضد جنبش برای دموکراسی، بمعنای آنست که حکومت انگلستان گرفتار تنازع با خویش است.
جوناتان ادوارد، نماینده مجلس که از وزیر دفاع در باره نقش هیأت های نظامی انگلستان در تعلیم دادن به افراد گارد ملی سئوال کرد، گفت این امر که انگلستان قوای یک رژیم دیکتاتوری سرکوب گر را تعلیم می دهند، قابل فهم نیست. این چهره از دموکراسی ما، برای بسیاری از ملتهای دنیا، شک آور است. پذیرفتنی نیست که دولت انگلستان چنین رژیمی را مجهز کند و قوای مأمور سرکوب آن را تعلیم دهد. رفتار رهبری انگلستان (سخن گفتن از دموکراسی و در همان حال حمایت کردن از دیکتاتورها)، چه محافظه کار و خواه کارگر، بسیار ریاکارانه است.
از وزارت دفاع انگلستان، در سال ۲۰۰۶ سئوال شده بود. حال که دو باره سئوال می شود بدین معنا است که سالها است که هیأت های انگیسی افراد گارد ملی را تعلیم می دهند. در واقع، از سال ۱۹۶۴ تا امروز، هیأت های انگلیسی افراد گارد ملی را برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت داخلی عربستان، تعلیم می دهند. خانواده سعودی این گارد را بوجود آورد زیرا مطمئن نبود در صورت بروز جنبش مردم، ارتش از رژیم حمایت کند. افراد گارد در انگلستان، در سند هورست و دارتموس نیز تعلیم یافته اند. وزارت دفاع انگلستان تصدیق می کند که افراد گارد ملی برای مقابله با نا آرامی های شهری تعلیم می بینند.
در سال گذشته، حکومت انگلیس برای ۱۶۳ کارشناس نظامی اجازه خدمت در عربستان را صاد کرده است. همراه آن، اسلحه و تجهیزات که افراد گارد بکار می برند، به مبلغ ۱۱۰ میلیون لیره، به عربستان صادر کرده است. در سال۲۰۰۹، انگلستان به عربستان نارنجک دستی و تفنگهای مخصوص تک تیراندازان و دیگر تجهیزات برای مقابله با شورش را صادر کرده است.
سخنگوی وزارت دفاع انگلستان، عربستان سعودی و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس را «طرفهای کلیدی»انگلستان در مبارزه با تروریسم توصیف می کند. با کمک به عربستان و تعلیم افراد گارد ملی اش ما به آنها حقوق بشر و توانائی حفظ جان افراد، را می آموزیم!
مایک گپس، عضو حزب کارگر می گوید: حمایت نظامی انگلستان از عربستان سعودی برقرار کردن یک «تعادل مشکل» است. از یک سو، عربستان با تهدید القاعده روبرو است و از سوی دیگر، رژیم سعوی متجاوز به حقوق انسان است. وقتی سرو کار با رژیمی استبدادی است، یا باید چشم بر تجاوزها به حقوق بشر بست و یا در رعایت شدن آنها کوشید.
انقلاب اسلامی: در طول ۴۷ سال، رویه انگلستان این بوده است که بر تجاوز به حقوق بشر چشم ببندد. این بار، در بحرین، چشم بر تجاوز عربستان به مردمی بسته است که از یک خانواده بدون حامی، جز برقرار دموکراسی نمی خواسته اند.
دو وکیل دادگستری فرانسه در کار شکایت از سارکوزی، رئیس جمهوری این کشور، بخاطر جنایت بر ضد بشریت، هستند:
* در ۳۰ مه ۲۰۱۱، نوول ابسرواتور خبر داده است که رونالد دوما، وزیر خارجه اسبق فرانسه و ژاک ورژس، هردو وکلای مشهور فرانسوی، از سوی خانواده های قربانیان بمباران های ناتو، وکالت جسته اند تا بر ضد سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، اعلام جرم کنند.
این دو، در ۲۹ مه، در تریپولی، اعلام کردند از سارکوزی، بخاطر جنایت بر ضد بشریت، به دادگاه شکایت می کنند.در یک کنفرانس مطبوعاتی، نماینده وزارت دادگستری لیبی گفت: این دو وکیل دادگستری داوطلب شده اند که وکیل خانواده هائی بگردند که قربانی بمبارانهای ناتو شده اند. این خانواده از سارکوزی شاکی هستند چرا که او سردمداری حمله نظامی به لیبی را برعهده گرفته است.
این دو وکیل دادگستری از سوی این خانواده ها به دادگاه شکایت خواهند برد. دوما که وزیر خارجه فرانسه در حکومت سوسیالیستها بود، خاطر نشان کرده است: «از این که مأموریت ناتو حمایت از مردم غیر نظامی بود و حالا این مردم را می کشد، سخت مبهوت شده است. و ورژس گفته است: «دولت فرانسه توسط مشتی ولگرد و قاتل اداره می شود». او دولتهای عضو اتحادیه آتلانتیک را قاتل توصیف کرد و گفت: «ما دیوار سکوت را فرو می ریزیم».
رونالد دوما ممکن است وکالت قذافی را، هرگاه در دادگاه بین المللی جنائی مورد محاکمه قرار گیرد، بعهده بگیرد.
در پایان دو روز بازدید از لیبی، دو وکیل دادگستری گفتند: به زودی به تهیه دادخواست برای تسلیم به دادگاه مشغول می شوند.

گاردین: نظامیان انگلیسی مربیان «عقابهای نایف» مأمور سرکوب جنبش بحرین هستند: | انقلاب اسلامی در هجرت

No comments: