Monday, January 10, 2011

افشاگری یک روزنامه نگار زندانی در اوین درباره روابط پنهانی ایران و اسرائیل



نادر کریمی روزنامه نگار ایرانی زندانی در بند 350 زندان اوین، طی نوشته ای که در اختیار "العربیه.نت" قرار گرفته، به افشاگری در رابطه با روابط پنهان ایران و اسرائیل پرداخته است.

نادر کریمی جونی روزنامه نگار منتقد دولت، که جانباز جنگ ایران و عراق نیز هست سردبیری روزنامه های سیاست روز ،جهان صنعت و مجله هایی چون گزارش را بر عهده داشت و بیش از دو سال و نیم است که در زندان به سر می برد. او در دادگاه بدوی به دهسال و در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال زندان محکوم شده است. او چند ماه پیش اقدام به مصاحبه ای تلویزونی با تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران کرد که در این مقاله گفته این مصاحبه و اعترافات در آن با اجبار نیروهای اطلاعات ایران بوده است.

او توضیح داده که برای نوشتن یک کتاب با تعدادی از ماموران موساد مصاحبه کرده بود و اینک بخشی از دستاوردهای این مصاحبه ها را به اطلاع مردم می رساند. وی همچنین توضیح داده است که پس از آزادی مشروح تحقیقات خود در باره روابط ایران و اسراییل را به شکل یک کتاب منتشر خواهد کرد.

جنگ لفظی

نادر کریمی با اشاره به جنگ لفظی میان ایران و اسرائیل نوشته است :"لفاظی ها و ماجراجویی های تهران در برابر تل آویو، دست کم بسیاری از مسلمانان را متقاعد کرده که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین و یا حداقل یکی از بزرگترین دشمنان اسراییل و در عین حال اصلی ترین و یا دست کم یکی از اصلی ترین حامیان فلسطینی ها در جهان است ."

او تاکید کرده که این باور کمتر به چالش کشیده شده است و عدم دست عدم دستیابی ناظران، تحلیلگران و روزنامه نگاران به تصمیم سازان و از جمله مهم ترین آنها ماموران و استراتژیست های سرویس های امنیتی دو کشور و گاه بی اطلاعی از واقعیتهای روابط تهران و تل آویو ناظران را در کوچه های بن بست لفاظی های دیپلماتیک متوقف کرده است .
این روزنامه نگار تاکید می کند که دولت های ایران و اسرائیل رسانه و کارشناسان مطبوعاتی را برای دمیدن در بادکنک دشمنی و نمایش هر چه هیجانی تر تخاصم مورد استفاده ابزاری قرار می دهند. اما به گفته او "در پشت این نمایش هیجانی، واقعیت دیگری در جریان است."

دشمنی کاسبکارانه

نادر کریمی خود به این نکته اشاره می کند که طی سالها گفتگو با دیپلماتها ی ایرانی و مطالعه نقشه دشمنی ایران و اسراییل همواره این ابهام هایش در باره ماهیت این دشمنی افزوده شده است. او معتقد است که به جای دشمنی در حقیقت نمایش دشمنی میان دو طرف وجود دارد که ابزاری است برای کاسبکاری سیاسی.

او تاکید می کند: "تردیدی نیست که تهران و تل آویو ،حداقل در گفتار دشمنی نسبت به یکدیگر را پنهان نمی سازند . اما هدف این دشمنی ،بر خلاف آن چه تبلیغ می شود ،عموما ماهیتی کاسبکارانه و منفعت طلبانه دارد."

دیدار با ماموران موساد

نادر کریمی درباره دیدار خود با ماموران سازمان اطلاعات اسرائیل "موساد" در ترکیه می گوید: "به عنوان یک روزنامه نگار که تنها در مقابل اعتقاداتم و افکار عمومی متعهدم ،انجام این تحقیقات را بدون گفت و گو با مقامات امنیتی دو طرف ناقص می دانم .اما کجا و چگونه می توان با عوامل سرویس های اطلاعاتی ایران و اسراییل ملاقات کرد و احتمالا حرفهای نسبتا واقعی را از زبان آنان شنید؟ اعتراف می کنم که دیدار با ماموران میز ایران در موساد بسیار ایمن تر، کم هزینه تر و ساده تر از دیدار با ماموران میز اسراییل در وزارت اطلاعات ایران بوده است. چرا که کافی بود تا من نقش روزنامه نگار مخالف دولت ایران را که علاقه مند به براندازی جمهوری اسلامی ایران است، برای ماموران ایرانی الاصل موساد و در استانبول ترکیه بازی کنم و اعتماد نسبی آنان را جلب و زمینه ملاقات و گفت و گو با آنها را کنم ."

کسب اطلاعات از سرویس اطلاعاتی ایران

او درباره نحوه کسب اطلاعات از سازمان اطلاعات ایران نوشته است: "اما من برای سرویس اطلاعاتی ایران، که با همکاری سرویس اطلاعاتی ترکیه نه فقط مراجعه کنندگان که گاهی حتی داخل کنسولگری اسراییل را هم زیر نظر دارد، نقش یک متهم احمق و پشیمان که دچار اشتباه شده را بازی و تلاش کردم تا در خلال بازجویی از اطلاعات و تحلیل های کارشناسان دستگاه اطلاعاتی ایران آگاه شوم ."

و سپس ادعا کرده است: "البته بعد از حدود 20 ساعت مصاحبه و گفت و گو و حدود دو ماه مکاتبه و تبادل نظر با ماموران موساد، تحمل 200 تا 210 ساعت بازجویی در وزارت اطلاعات ایران که 130 تا 150 ساعت آن به گفتگو و گاه شکنجه فیزیکی گذشت، مابقی آن به نوشتن اعترافات سپری شده چندان ساده نیست . اما باید تصریح کنم که تخلیه اطلاعاتی ماموران وزارت اطلاعات در خلال گفتگو و بازجویی ساده تر از کسب اطلاعات از ماموران اسراییلی بوده است."

خرید کالاهای اسرائیلی توسط ایران

نادر کریمی در ادامه به خرید کالاهای اسرائیلی توسط ایران اشاره کرده و نوشته است: " ایران در حالی که با خشم و هیجان علیه اسرائیل و به نفع مظلومیت فلسطینی ها شعار می دهد و مقاماتش در داخل و خارج از کشور برای بسیج افکار عمومی در این باره تلاش می کنند گاهی کالاهای مصرفی مانند میوه جات را هم از میان محصولات اسراییلی و یا شرکتهای دارای اصالت اسرائیلی انتخاب می کند و از این بابت اقتصاد به اصطلاح دشمن خویش را فربه می کنند. تهیه فهرست کالاهای اسراییلی و شرکتهای ماهیتا اسراییلی که قرار است مشمول ممنوعیت خرید از سوی ایرانیان شود نه فقط تهیه نشده که به اظهار ماموران ایرانی چشم اندازی برای تهیه ندارد."

معاملات ایران و اسرائیل در زمان جنگ

این روزنامه نگار زندانی در بخش دیگری از نوشته خود ادعا کرده: "از زمان جنگ تاکنون ،معامله گران ایرانی با جیب های پر از پول همواره پای ثابت خرید سلاح و تجهیزات گران قیمت غربی از دلالان حریص و طماع اسراییلی سلاح بوده اند و مشتریان دست و دلباز ایرانی در سبد خرید از دلالان اسراییلی همواره اقلام استراتژیک را با چند برابر قیمت دریافت کرده اند. "

او درباره تجهزیات خریداری شده نوشته است: "از عکس های ماهواره ای مناطق عملیاتی در عملیات والفجر تا اقلام جنگ الکترونیک، رادارهای فوق حساس، بی سیم های رمز کننده و مکالمات و .. که علی اشتری مامور خرید آنها از دلالان اسراییلی بوده همه و همه فقط گوشه ای از معاملاتی است که ایران و دلالان اسراییلی در خاموشی و سکوت انجام می دهند ."
علی اشتری بازرگان ایرانی است که حدود سه سال پیش به اتهام جاسوسی برای اسرائیل اعدام شد.

ورود و خروج آسان ماموران اسرائیلی به ایران

نادر کریمی می گوید در کتابی که پس از آزادی از زندان خواهد نوشت توضیح خواهد داد که در تمامی 31 سال گذشته چگونه جمهوری اسلامی ایران دشمنی با اسراییل را به ابزاری برای آن چه "راهزنی و اخاذی سیاسی" نامیده، تبدیل کرده است.
او ادامه داده است: "علاوه بر این توضیح خواهم داد که چگونه ماموران سرویس اطلاعاتی اسراییلی به راحتی و با گذرنامه های غیر اسراییلی به ایران سفر می کنند در نقاط مختلف ایران عکس یادگاری می گیرند، با رابطان خود دیدار می کنند و در مقابل چشم وزارت اطلاعات از ایران خارج می شوند."

ماجرای علی اشتری

نادر کریمی مدعی است: "یکی از ساده ترین عملیات های اسراییل به پس از در گذشت علی اشتری که به عنوان جاسوس هسته ای ایران به افکار عمومی معرفی شد باز می شود. هنگامی که علی اشتری در صبح دوشنبه 28/7/ 87در اتاق 124 بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات بر اثر حمله قلبی در گذشت، ظرف کمتر از 48 ساعت اسراییلی ها از مرگ وی آگاه شدند و یک جاسوس کرد ایرانی اهل بوکان را که قرار بود با اشتری مبادله شود، صبح چهارشنبه 30/8/87 در اسراییل اعدام کرد و وزارت اطلاعات ایران ناچار شد شنبه 3/8/87 اعلام کند که اشتری به ارتکاب فعالیتهای جاسوسی اعدام شده است."

فلسطینی ها ابزاری برای جاسوسی

این روزنامه نگار ایرانی با اشاره به حضور برخی فلسطینی ها در ایران برای ادامه تحصل در این کشور نوشته است: "بسیاری از فلسطینی هایی که به اصرار نمایندگان سیاسی و یا فرهنگی ایران برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه و دانشگاه های ایران اقامت می کنند، برای جاسوسی علیه گروه های فلسطینی، سفارتخانه های عربی در تهران و یا کشورهای عربی تحت فشار گذاشته می شوند."

او سپس به بیان نمونه ای در این باره می پردازد: "تنها یکی از نمونه های این دانشجویان فردی به نام ایمن ابوخمیش است که اتفاقا مذهب خود را به شیعه تغییر داده بود . وی دانشجوی دکترای تاریخ اسلام دانشگاه تربیت مدرس تهران بود و مجبور به جاسوسی علیه سفارت خانه های اردن و سودان به نفع وزارت اطلاعات ایران بود. سرانجام دولت ایران دستمزد وی را با حبسی پانزده ماهه و اخراج از ایران پرداخت کرد."

اسرائیل زمینه ساز عرضه اندام ایران

نادر کریمی در ادامه نوشته است: "کارشناسان وزارت اطلاعات ایران می گویند، وجود یک اسراییل که گاهی با لفاظی ها و رفتار ماجرا جویانه در سرزمین های اشغالی زمینه عرض اندام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند، برای دیپلماسی ایران در منطقه خاورمیانه و نیز در تحت فشار گذاشتن دولت های عرب از طریق تحریک شهروندان افکار عمومی این کشورها ضروری است."

او مدعی شده است که در این تحلیل ها هم چنین تاکید می شود جمهوری اسلامی ایران به تنهایی یکی از بزرگترین موانع برقراری آرامش در سرزمین های اشغالی است و اتفاقا برای تهران چندان مهم نیست که در اثر تحریک فلسطینی ها چه تعداد از ساکنان سرزمین های اشغالی جان خود را از دست بدهند .

سقوط جمهوری اسلامی اولویت اسرئیل نیست

این روزنامه نگار زندانی در ادامه اطلاعاتی که در یک مقاله در اختیار العربیه قرار گرفت نوشته است که گفت و گو با ماموران سرویس اطلاعاتی اسراییل او را متقاعد کرده که سقوط جمهوری اسلامی ایران حداقل در کوتاه مدت یا میان مدت چندان با منافع اسراییل سازگار نیست. او در این باره افزوده است: "شعارهای ضد اسراییلی و ماجراجویی های ایران، بهترین اهرم برای مظلوم نمایی اسراییل در جهان، اعمال فشار بیشتر علیه فلسطینی ها، فرار از انجام تعهدات و مسوولیت های منطقه ای و بین المللی و دست آخر جذب هر چه بیشتر کمک های اروپایی و آمریکایی است."

او تاکید کرده است: "در حقیقت اسراییل به بهانه رفتار نه چندان عاقلانه ایران نه فقط شهروندان فلسطینی که ملت عرب را هم تحت فشار می گذارد و روند امتیاز گیری کشورهای عربی در گفت و گوهای صلح خاورمیانه را ناکام می گذارد. بی جهت نیست که تحلیل گران کویتی، اردنی و سعودی خطر ایران برای کشورهای عربی را بیشتر از خطر اسراییل ارزیابی می کنند."

او در ادامه تاکید می کند که "عمیقا بر این باورم که اسراییل مطلقا هیچ برنامه ای برای پیش دستی در اقدام نظامی علیه ایران ندارد و حتی در صورت حمله موشکی ایران، تل آویو مانند آن چه در جنگ عراق رفتار کرد، از حمله متقابل پرهیز خواهد کرد."
او در بخش دیگری افزوده است: "برای تل آویو یک ایران منزوی، گرفتار، فقیر و ...که رهبرانش با انجام فعالیتها و آزمایش های تسلیحاتی و ماجراجویی های بی محتوا و لفاظی های تو خالی هراس را در منطقه گسترش دهند عنصری مثبت تلقی می شود . شاهد این ادعا مشغول ساختن ایران به فعالیتهای پر حجم و پر از هزینه تسلیحاتی است که ایالات متحده و اسراییل ایران را به انجام آن تحریک می کنند."



براي همگي ارسال کنيدرسانه شماييدبرای ادامه مطلب به این لینک کلیک کنیدhttp://abyes.blogspot.com*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه ما نیستشما هم چيزی بنويسيد- هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست- اگر نظر خصوصی‌ای دارید لطف کنید و از طریق ای‌میل مطرح کنید، ممنون

No comments: