Tuesday, November 30, 2010

جنبش راه سبز - توپخانه “ویکی لیکس” به روی ایران باز شد


توپخانه “ویکی لیکس” به روی ایران باز شد
طی سه روز گذشته، ایران زیر فشار سنگین اسناد و حوادثی قرار گرفته که از آن بوی حوادث مهم تری به مشام می رسد، اسنادی که گروه "ویکی لیکس" در وبسایت خود منتشر کرده، حتی اگر نه همه، بلکه بخشی از آن واقعیت داشته باشد، نشان میدهد که سازمان های اطلاعاتی غرب و بویژه اسرائیل تا مغز استخوان رهبری جمهوری اسلامی نفوذ کرده اند. همین نفوذ، هیچ نوع فعالیت اتمی مخفی را برای جمهوری اسلامی ممکن نساخته و نمی سازد.
نیویورک تایمز، در شماره دوشنبه خود در یک اقدام بی سابقه، 8 صفحه خود را اختصاص به اسنادی داد که ویکی لیکس منتشر کرده است. متعاقب آن، تمام خبرگزاری های مهم جهان، نوع نگاه نیویورک تایمز به این اسناد را دنبال کردند. نگاهی که روی فعالیت های اتمی و نظامی جمهوری اسلامی متمرکز است و حمله به ایران و پایان این نگرانی را تداعی می کند. از سوی دیگر، روزنامه های اروپا و بویژه لوموند چاپ فرانسه، در لابلای چند صد برگ اسنادی که ویکی لیکس طی سه روز گذشته منتشر کرده است، برخی سندهائی را بیرون کشیده که نشریات و خبرگزاری های امریکا به آن توجه نکرده اند. از جمله سندی درباره بیماری سرطان پیشرفته خون آقای خامنه ای که بیانگر تلاش های شتابزده یکسال و نیم اخیر او برای قلع و قمع همه منتقدان و رقبای جانشین جوان و مورد نظر وی است. یعنی مجتبی خامنه ای! اشغال پست های مهم فرماندهی سپاه و ارگان های امنیتی توسط همدوره ای ها و دوستان محفلی مجتبی خامنه ای نیز روی دیگر سکه شتاب علی خامنه ای برای جانشین تعیین کردن است. همچنان که سازهای بادی تمام ارکسترهای وابسته به بیت رهبری علیه هاشمی رفسنجانی به صدا در آمده اند تا این سد نیز از سر راه برداشته شود. همچنان که صدها فعال مذهبی- سیاسی را در زندان کرده اند تا عرصه خالی از منتقد موروثی شدن رهبری شود.
از جمله اسنادی که ویکی لیکس منتشر کرده و مطبوعات و خبرگزاری های امریکا به آن اهمیت نداده اند، سندی است که از تهران به مرکز امریکائی ها در عشق آباد در جمهوری ترکمنستان مخابره شده است. بموجب این سند که زمان مخابره آن همزمان است با ساعات اعلام نتیجه کودتائی انتخابات 22 خرداد، میرحسین موسوی با 26 میلیون رای برنده انتخابات بوده است. نفر دوم کروبی با نزدیک به 10 میلیون و سپس احمدی نژاد با نزدیک به 5 میلیون رای قرار داشته اند. این سند، تقریبا مشابه همان اطلاعیه ایست که شب اعلام نتایج کودتائی انتخابات از سوی یکی از کارمندان وزارت کشور مامور در اتاق شمارش کامپیوتری آراء منتشر شده بود. این فرد یک هفته پس از این اقدام، در یک حادثه رانندگی در جاده کرج کشته شد.
مقامات حکومتی، از جمله احمدی نژاد روز گذشته درباره این اسناد مصاحبه مطبوعاتی کرده و انتشار آنها را یک جنگ روانی اعلام کردند که فاقد اعتبار حقوقی است. این درحالی است که وقتی ویکی لیکس فیلم به رگبار بسته شدن چند خبرنگار در بغداد را از داخل یکی از هلیکوپترهای نظامی امریکا منتشر کرد، احمدی نژاد و امام جمعه های مدافع کودتای 22 خرداد، آن را سندی بزرگ و افشاء کننده جنایات امریکا درعراق اعلام کرده و درباره آن سخنرانی و خطبه خواندند! مقدمات کارزای که آغاز شده، با کشف 130 کیلو هروئین صاف که از ایران به مقصد نیجریه بار زده شده بود و همچنین کشف کانتینرهای سلاح تولید جمهوری اسلامی در یک کشتی تجاری که در یکی از بنادر نیجریه پهلو گرفته بود آغاز شد. متعاقب آن، یک عضو سپاه پاسداران در نیجریه باتهام دست داشتن در قاچاق این سلاح ها به نیجریه بازداشت و تسلیم دادگاه شد و فیلم اعترافات یکی از کارمندان سایت اتمی نطنز اصفهان که توسط جندالله ربوده شده بود، پخش شد. او دراین اعترافات نام تعدادی از کارمندان این مرکز اتمی را اعلام کرد و گفت که دراین مرکز سرگرم تولید کلاهک اتمی هستند!
*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه آبس نیست.

برای ادامه مطلب به این لینک کلیک کنیدhttp://abyes.blogspot.com*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه ما نیستشما هم چيزی بنويسيد- هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست- اگر نظر خصوصی‌ای دارید لطف کنید و از طریق ای‌میل مطرح کنید، ممنون

No comments: