Saturday, October 16, 2010

تکرار تاریخ خنده دار است! سفر خامنه ای به قم در سالگرد جشن تاجگذاری شاه


تکرار تاریخ خنده دار است!
سفر خامنه ای به قم
در سالگرد جشن تاجگذاری شاه


درباره تدارک سفر پر جلال و جبروت علی خامنه ای به قم، خواستم این توجه را بدهم که اتفاقا این سفر که گفته می شود برای تثبیت سلطنت ایشان در جمهوری اسلامی است، همزمان شده است با سالگرد جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی درمهرماه 1350. جای پاسارگاد را قم گرفته است. تاریخ تکرار می شود، اما تکرار آن خنده دار است.
اگر در تاجگذاری شاه خواهرش اشرف پهلوی نقش آفرین بود و امثال شجاع الدین شفا تئوری پرداز و ژنرال های ارتش و ساواک شاهنشاهی کارگردان، در تکرار خنده دار تاریخ آقا مجتبی نقش آفرین شده و سرداران سپاه و بسیج مانند سرلشگر فیروز آبادی ، سرلشگر جعفری ، سردار نقدی ، سردار احمدی مقدم، سردار ضرغامی و امثال مجتبی ذوالنور، حسین طائب و حسین شریعتمداری، محسنی اژه ای و آیت الله مقتدایی ، شیخ محمد یزدی، شیخ احمد جنتی و سید احمد خاتمی در نقش آیت الله "سید حسن امامی" امام جمعه تهران در زمان شاه را ظاهر شده اند. و محمدی گلپایگانی و علی اصغر حجاری و سردار وحید سه نفره در جلد اسدالله علم وزیر دربار شاه رفته اند!
این عمامه گذاری بجای تاجگذاری از کیلومترها خارج شهر قم، از منطقه منظریه حدود بیست کیلومتری قم و فراخوان گسترده نیروهای بسیج و طلاب برای شرکت در مراسم خودجوش استقبال تدارک دیده شده است.
چتر امنیتی و اطلاعاتی بر سر قم کشیده اند، کنترل شدید امنیتی به شکلی که اکثر مسیر طولانی حرکت کاروان خودرو های رهبر و نیز منطقه محل اقامت وی و هیئت همراه کاملا باید بازرسی شود و ازچند روز قبل از سفر مهر و موم شود. دریک کلام قم را به پادگان و قرنطینه امنیتی تبدیل کرده اند.
آذین بندی و شهر آرائی ، نصب گسترده بیلبوردهای خیر مقدم و خوش آمد گویی، پخش شربت و شیرینی و ذبح شتر، گاو و گوسفند درطول مسیر نیز در برنامه است.
قرار است قربانی ها را فورا پوست کنده و تبدیل به غذای مردمی کنند که از دورافتاده ترین نقاط برای استقبال خودجوش به قم می آورند.
از هم اکنون وعده پاداش و مزایا به بسیج داده شده است و طلاب اعزامی از استان های مختلف برای خود نشان دادن در دیدارهای مردمی رهبری شکم خود را صابون زده اند.
به مراجع و علمای نام و نشان دار حوزه ابلاغ شده که یا در مراسم استقبال حاضر شوند و یا در سخنرانی رهبری در حرم حضرت معصومه حضور یابند و یا اگر حاضر به حضور در مراسم سخنرانی نیستند، لااقل در محل اقامت رهبری حضور یافته و با ایشان دیدار کنند.
هنوز اکثر مراجع و علمای قم حاضر به تمکین از این ابلاغ و دیدارهائی که با آنها صورت گرفته نشده اند.


برای ادامه مطلب به این لینک کلیک کنیدhttp://abyes.blogspot.com*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه ما نیستشما هم چيزی بنويسيد- هر چي دلتان مي خواهد بنويسيد. اينجا مربوط به شماست- اگر نظر خصوصی‌ای دارید لطف کنید و از طریق ای‌میل مطرح کنید، ممنون

No comments: