Tuesday, March 30, 2010

سیاست اسرائیل جان سربازان آمریکارا بخطر می اندازد- - - امنیت اسرائیل امنیت آمریکا نیست � آینده ما


نوشته:اوری آونری
برگردان:رضا نافعی
http://abyes.blogspot.com/ :برای ادامه مطلب به این لینک کلیک کنید          از : یونگه ولت
ژنرال پتریوس :
سیاست اسرائیل جان سربازان آمریکارا بخطر می اندازد
روز سه شنبه گذشته ژنرال داوید پطرئوس فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در خاورنزدیک و میانه درکمسیون نیروهای نظامی سنای آمریکا، در واشنگتن، حضور یافت. او در این کنفرانش دربارۀ تنازع اسرائیل – فلسطین نیز سخن گفت. آنچه اینک می خوانید بخشی از نوشته اوری آونری، فعال صلح اسرائیلی است که یونگه ولت نقل کرده است.
داوید پطرئوس نامدارترین افسر ارتش آمریکاست. این ژنرال چهار ستاره آمریکائی ، فرزند یک کاپیتان هلندی است که پس از اشغال هلند توسط نازی ها، بامریکا رفت. داوید از کودکی جلب توجه کرد. در دانشکده افسری” وست پوینت” یک ” دانشجوی درخشان ” بود. در فرماندهی ارتش و در کالج فرماندهی ستاد نمره یک بود. بعنوان فرمانده یک گروه رزمنده مورد تشویق قرار گرفت. رساله دکتری خود را( در بارۀ درس های ویتنام) در دانشگاه پرینستون گذراند و بعنوان دانشیار در آکادمی نظامی آمریکا در رشته روابط بین المللی تدریس می کرد . در عراق که فرمانده نیروی آمریکا در موصل، پر مسئله ترین شهر عراق بود ، شهرتی کسب کرد. شیوه کارش بر این تدبیر استوار بود که برای بزانو درآوردن دشمنان آمریکا باید دل مردم غیر نظامی را بدست آورد ، باید همپیمان های محلی داشت و بیش از اسلحه باید پول را بکار انداخت. اهالی شهر او را شاه داود خطاب میکردند. موفقیت او چنان چشمگیر شد که شیوه کارش بعنوان نظریه رسمی ارتش آمریکا پذیرفته شد.
پطرئوس بسرعت ترقی کرد . او رئیس ” نیروهای ائتلافی در عراق ” و اندک زمانی بعد سرفرمانده نیروی های نظامی آمریکا شد که مجموعه خاورنزدیک و میانه را در بر می گرفت باستثنای اسرائیل و فلسطین که تحت فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا قرار دارند.
وقتی چنین شخصیتی لب باز می کند آمریکا سراپا گوش می شود. او بعنوان نظامی متفکر و برجسته رقیب ندارد. پطرئوس در هفته گذشته پیامی داد قاطع : پس از بررسی دقیق مسائل در ” منطقه مسئولیتش” ( Area of Responsibility – AOR ( که از جمله در برگیرنده افغانستان، پاکستان، ایران، عراق و یمن است نظراتی را مطرح می کند که بنظر او ” ریشه بی ثباتی ” در منطقه است. در راس فهرستی که ارائه کرده تنازع اسرائیل / فلسطین قرار دارد. پطرئوس در گزارش خود برای کمسیون سنای آمریکا اظهار می دارد:” تداوم خصومت میان اسرائیل و چند همسایه اش موانعی برای پیشرفت مقاصد ما در ” منطقه مسئولیت” بوجود می آورد. این خصومت به احساسات ضد آمریکائی دامن می زند زیرا این ظن وجود دارد که که آمریکا تبعیض قائل می شود و جانب اسرائیل را می گیرد. خشم اعراب در مورد مسئله فلسطین از قدرت همکاری آمریکا با دولت ها و ملت های ” منطقه مسئولیت” می کاهد و مشروعیت رژیم های متعادل در جهان عرب را تضعیف می کند. اینک القاعده و دیگر گروه های خشونت گرا از این خشم برای جلب حمایت از خود و یار گیری استفاده می کنند. این تنازع بایران نیز از طریق موکلانش، حزب الله لبنان و حماس ، امکان اعمال نفوذ در جهان عرب را می دهد.”
از آنجا که پطرئوس باین هم راضی نبود ، افسرانش را نزد ستاد کل فرستاد تا نتایجی را که او به آنها رسیده است در آنجا هم تشریح کنند. بعبارت دیگر : صلح اسرائیل و فلسطین مسئله خصوصی آن دو طرف نیست بلکه برای علائق ملی آمریکا دارای اهمیت جدی است. یعنی آمریکا باید به حمایت یک جانبه خود از دولت اسرائیل پایان دهد و راه حل دو دولت( آسرائیل و فلسطین ) را تحمیل کند.
دولت نتانیاهو فورا مواضع دفاعی گرفت.سخنگویانش گفتند دید پطرئوس دیدی تنگ و محدود به دورنمای نظامی است و او از مسائل سیاسی سر در نمی آورد و استدلالاتش آمیخته باشتباه هستند.
همه می دانند که تسلط لابی هواداران اسرائیل بر صحنه سیاست آمریکا – تقریبا – حد ومرز ندارد . هر سیاستمدار آمریکائی و مقام برجسته دولتی عمیقا از آن هراس دارد. کوچکترین انحراف از خط مشی AIPAC یعنی خودکشی سیاسی .
ولی در زره این غول سیاسی سوراخی هست . این قدرت فوق العاده لابی هوادار اسرائیل یک چشم اسفندیار هم دارد. این نکته در مورد ماجرای یوناتان پولارد آشکار شد. او که کارمند آمریکائی – یهودی یک دستگاه حساس اطلاعاتی آمریکا بود برای اسرائیل جاسوسی می کرد. از نظر اسرائیلی ها او یک قهرمان ملی است ، یک یهودی که برای خلق یهود انجام وظیفه می کرده است. ولی از دیدگاه سازمان های اطلاعاتی آمریکا او یک خائن است که زندگی بسیاری از جاسوسان آمریکائی را بخطر انداخته است . مجازات او یک مجازات معمولی نبود و در سال 1987 دادگاه او را به حبس ابد محکوم کرد. از آنزمان تا کنون هیچ یک از دولت های آمریکا حاضر نشده اند بتقاضای اسرائیل مبنی بر تخفیف مجازات او پاسخ مثبت بدهند. هیچ رئیس جمهوری جرئت نمی کند در این مورد با رئیس سازمان اطلاعاتی خود در گیر شود.
ولی مهمترین بخش این ماجرا آدمی را بیاد سخنان شرلوک هلمز در بارۀ سگ هائی می اندازد که پارس نمی کنند. AIPAC پارس نکرد. جامعه یهودیان آمریکا مجموعا سکوت کرد. تقریبا هیچکس بحمایت از پولارد بیچاره برنخاست. چرا ؟ چون اغلب یهودیان آمریکا حاضرند برای دولت اسرائیل همه کار – واقعا همه کار بکنند. جز یک کار: آنها کاری که بنظر آید بزیان امنیت آمریکا ست نمی کنند . وقتی که پرچم امنیت افراشته شود یهودی ها هم مثل آمریکا خبردار می ایستند و ادای احترام می کنند. کهاگر نکنند ظن خیانت چون شمشیر داموکلس بالای سر آنها بحرکت در می آید. بزرگترین کابوس برای آنان این است که متهم گردند باینکه امنیت اسرائیل برای آنها مهم تر از امنیت آمریکا ست . از اینرو این جمله که علائق آمریکا و اسرائیل یکی هستند، دائم ورد زبانشان است.
حالا مهمترین ژنرال ارتش آمریکا می آید و می گوید که اینطور نیست. سیاست دولت کنونی اسرائیل زندگی سربازان آمریکائی را در عراق و افغانستان بخطر می اندازد. تا الان این فقط یک اشاره جنبی بوده که هنوز گسترش نیافته است. ولی شمشیر از غلاف بیرون آمده است.
مشروح این نوشته را در وبلاگ او می توانید بخوانید:

http://abyes.blogspot.com/ :برای ادامه مطلب به این لینک کلیک کنید

No comments: