Wednesday, July 1, 2009

آقاي رضا پهلوي ، به نفع همه است كه سكوت كني ( ياد آوري چند نكته در اين زمينه )

آقاي رضا پهلوي ، به نفع همه است كه سكوت كني ( ياد آوري چند نكته در اين زمينه )

جديداً آقاي رضا پهلوي فرزند شاه فقيد ايران مدعي شده اند كه ميتواننددر تحولات ايران نقشي داشته باشند و كار سياسي انجام دهند و جايگاهي در اين زمينه براي خودشون كسب كنند. قبل از هر چيز اين نكته مهم است كه ايشان هم به عنوان يك ايراني مي توانند حق شهروندي داشته باشند و اينجا زندگي عادي داشته باشند و حتي نظر بدهند .
اما چند ياد آوري بسيار مهم:
1 اگر به دنبال به دست آوردن قسمتي از املاك پدرتان هستيد در اشتباهيد . چرا كه ايشان شاه ايران بوده اند و شاه هم كسي ست كه هزاران ملك و زمين و باغ و خانه با ارزش را از جيب مردم و با سرمايه هاي مملكت براي خودش سند ميزند . پس بدانيد كه مردم ايران هيچ سندي را از شما نمي پذيرند و هيچ كس به شما هيچ بدهي ندارد كما اينكه بايد بدهي هاي بسيار مردم را هم بدهيد و احيانا پولهايي را كه با خود بزرگتر هاي شما از ايران خارج كرده اند باز گردانيد .
2 اگر به دنبال يك جايگاه تشريفاتي براي راحت طلبي هستيد بدانيد كه اين مملكت در صورت به وجود آمدن تغيير به سمت پيشرفت و شايسته سالاري خواهد رفت و هرگز اجازه نخواهيم داد شما به عنوان يك نماد تاريخي و شاهنشاهي ايران قديم راحت بخوريد و بخوابيد و نظريه صادر كنيد . منظور حكومت نيست ، آن را اصلا فكرش را هم نكنيد . منظور يك جايگاه نمادين است كه چندان در سياست دخالت نميكند ! فكر آن را هم از سر بيرون كنيد. گر چه اين ملايان خون به دل مردم كرده اند اما تاريخ از شاهنشاهي هم چندان چهره خوبي نمينماياند و البته در كل اين نظام منسوخ است و ملت هاي پيشرفته به سمت دمكراسي و سكولاريسم و برابري حقوق افراد بر پايه حقوق شهروندي پيش ميروند.
3 درست است كه شما در لغت و معني شاهزاده هستيد ، يعني فرزند شاه هستيد اما بدانيد كه اين وا‍ژه به نزد آزادي خواهان همچون واژه سيد ياد آور ظلم وخود برتر بيني افراد خاصي است كه مفاهيم و لغاتي براي حكومت بر مردم آفريدند و آنها را با استفاده از رابطه خوني گسترش دادند تا سلسله هاي قدرت و ظلم ايجاد كنند. بنابر اين اگر تغييري ايجاد شود قطعا در سيستم جديد جايگاهي براي چنين وا‍ژه هايي نخواهيم گذاشت . يعني شاهزاده و سيد و حزب اللهي و .. نداريم !
جمع بندي مطلب اينكه شما در نهايت ميتوانيد با رجوع به ايران بر اساس تخصص كاري خود ( اگر داريد ) شغلي بيابيد و مانند بقيه گذران زندگي كنيد .مردم ايران فقط كمي اميدوارند كه به سمت دمكراسي بروند و موفق شوند پس لطفا حركت مردم را به اسم شاهنشاهي و شاهزاده و .. آلوده نكنيد و بگذاريد مردم راه خودشان را بروند . بار ها در همين جا به شما اعتراض شد و در متن جامعه بسيار شديد تر و قاطع تر همين باور وجود دارد، پس بهتر است كه همان حقوق شهروندي را هم از خود نگيريد و با پذيرفتن اين نكته كه شاهزاده بودن هيچ حسني نيست و بلكه ياد آور ظلم و جور است و اينكه شما با بقيه مردم تفاوتي نداريد سكوت كنيد.

No comments: